Lifeboat: Cíl zaměřen



Screenshoty

    Lifeboat je jeden z mých projektů, u kterého jsem byl přesvědčen, že to bude to nejlepší, co kdy stvořím. Když se na to dneska podívám, musím se tomu smát. Je to naprogramované naprosto střašně, zobrazuje to sotva 20 bitmapek najednou a škube se to až hanba. I když jsem si u Lifeboatu docela vyhrál, nakonec jsem ho sám ukončil, protože jsem věděl, že směr, kterým se ubírám, je špatný. Navíc mě nebavilo kreslit grafiku (a u Lifeboatu jí chybělo opravdu hodně, třebaže jsem se tomu smál, když jsem pak dělal na Cardhalii:).
    Jedná se o klasickou předělávku her jako bylo Elite, Uridium, Raptor a další. Malá stíhačka se zmítá po obrazovce a likviduje protiletící stroje všerůznými zbraněmi. I když jsem to obohatil několika efekty, jako byly štíty, možnost před akcí si vybavit loď a používat za letu různé palubní zbraně, v podstatě se nejedná o nic originálního.
    Ale i tento tak trochu černý projekt v mé kariéře přinesl své ovoce. Jednak jsem pochopil, že v programu si nemohu dovolovat, co se mi zlíbí, takže od té doby mám tendenci všechno programovat co nejrychlejší a nejefektivnější z hlediska výkonu, ale hlavně jsem se naučil vyrábět externí data. Ve všech mých předchozích hrách bylo všechno uloženo přímo do exe, což není zrovna nejhezčí způsob, jak vyrábět hru. U malých hříček proč ne, ale Lifeboat byl už přecijenom větší a já věděl, že všechno se mi do exe nacpat nepodaří. Začal jsem tedy vytvářet externí datové soubory, které se v projektu načítaly. Že to není nic převratného? Pro mě ano, neboť jsem objevil sílu editoru. A aby toho nebylo málo, tak k Lifeboatu jich vniklo asi 6, každý dělal něco jiného. Jistě si dokážete představit, jaký to byl bordel.
    Lifeboat skončil někde za první třetinou vývoje. Samotná hra běží, V editorech se dá postavit a naskriptovat celá hra, schází pouze doprogramovat a hlavně dokreslit GUI, které jsem nakousnul jako plně animované, takže práce nad mraky (pro jednoho člověka). Pak už by jen stačilo dokreslit grafiku pro všechny levely (což byl hlavní důvod, proč jsme nakonec tento projekt opustil) a mohlo by to být hotovo.