FAQ  •  Register  •  Login

Ror 2015 - práce na obsahu úspěšně začaly...

Moderators: s.a.y, The_P

<<

s.a.y

User avatar

.: The Creator :.

Posts: 175

Joined: 20 Jan 2008, 18:46

Unread post 31 Dec 2015, 18:31

Ror 2015 - práce na obsahu úspěšně začaly...

Už je to zase tady...

Rok 2015 utekl snad nejrychleji ze všech roků v tomhle tisíciletí. Nevíte, neblíží se k nám nějaká černá díra, která by nám tu ohýbala čas? Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, jak je možné, že už je zase konec roku a že už zase sepisuji výroční zprávu. A jako vždy netuším, co do ní napsat, neboť, jak asi sami vidíte, Cardhalia 2 stále není.

Začíná to být trochu směšné, já vím. Samotného mě to frustruje, když vidím, jaké perfektní low-budget hry vycházejí, kolik skvělých nápadů spatřuje světlo světa, a já nejsem schopen k tomu nijak přispívat. Hold nezbývá, než zatlačil slzy beznaděje a pokračovat v naší cestě. Letos to bylo poměrně zajímavé, neboť jsem se pevně rozhodl jednou pro vždy konečně sepsat scénář příběhu. Právě na scénáři totiž stojí onen velký soupis věcí, které je potřeba pro hru vyrobit - mapy, nestvůry, předměty, grafiku, zvuky atdatdatd. Můžete sice pracovat na některých generických věcech v rámci testování enginu, ale bez scénáře člověk jen tápe ve tmě. A co čert nechtěl, v této tmě se konečně rozzářilo světlo a po 4 měsících a 7mi pokusech jsem úspěšně sepsal 8. a finální verzi scénáře. Cardhalia 2 bude myslím příběhově pěkná. NIcméně jedno ponaučení do budoucna, scénář je potřeba sepsat jako úplně první věc na začátku vývoje, usnadní to spoustu práce při programování hry.

Jak jsem řekl, ze scénáře vyplynul seznam prací na obsahu hry a ou-maj-god, na C2 bude opravdu hodně práce. Bude to přibližně 2x delší než první díl a na několika místech hra nabídne rozcestí, kudy se vydat - jiné mapy, jiné poklady, takže to bude možná i o něco "znovuhratelnější". Po cestě potkáte celou řadu postav, některé se budou moci přidat k vám do družiny, v jiných jistě poznáte staré známé z předchozího dílu. Cesta povede skrze mnoho lokací včetně několika měst, takže kontakt s civilizací Království bude tentokrát o něco těsnější.

Práce na obsahu tedy vesele začaly. Bylo zajímavé sepisovat seznamy lokací a monster, které je budou obývat. Oprášil jsem proces tvorby animovaných nestvůr a agentů obecně, po testovacích mapách se tak nově prohánějí vlci, po jeskyních poletují netopýři, po trpasličím městě pobíhají sličné trpaslice (jejich mužíčky musím teprve stvořit) a v temném hvozdu pobývají staří známí xvartové (modří skřítci ze samého začátku první Cardhalie). S každým novým přírůstkem se mi vlévá nová krev do žil, kéž nadšení vydrží i do příštího roku...

Kromě toho jsem doprogramoval desítky drobných nedodělků a minoritních featur. Z těch největších je to určitě magie kněze, která je založena na požehnání, prokletí a několika dalších náboženských vymoženostech. Mít ve družině postavu cvičenou v zacházení s bohy bude jistě přínosem. Dále jsem naprogramoval kompletně všechny perky, což je tak trochu ujetost neboť jich je kolem 90ti. Každý perk do hry vnáší samostatný unikátní efekt a ohýbat jimi postavy ve družině je velmi pozoruhodný proces. Je to výborné koření, kterým by jistě nepohrdli ani na Duně.

Celý prosinec jsem pak zasvětil překopání alchymie, aby to bylo více hratelné a intuitivní. Celé jsem to zjednodušil. Jde o to, že do hry se nakonec dostalo asi 40 různých ingrediencí a přes 70 lektvarů, takže bylo potřeba trochu utřídit celý proces, aby se v tom alespoň někdo vyznal a alchymií se ve hře zabýval. Lektvary dodávají poměrně silné efekty, takže se myslím jejich užívání vyplatí. Ty nejsilnější lektvary budou pro svou výrobu potřebovat unikátní záhadné ingredience, okolo některých budou postavené celé vedlejší questy. Také jsem zde poprvé využil lua skriptování v plném rozsahu, když jsem pro všechny ingredience a lektvary sepsal jejich skripty, takže nyní jsou všechny plně funkční. Naše hra je opět o něco živější.

Ve volných chvílích jsem se zabýval zvukařinou, nyní je hra ve stádiu, kdy je potřeba ozvučit uživatelské prostředí - všechna ta tlačítka a okýnka a šoupátka a hejblátka. Jak se ukazuje, je to pěkně nevděčná práce. Člověk nad jedním zvukem stráví celý večer a když si to pak ráno pustí, tak je udiven nad tím, co to u všech bohů nahrál za pazvuk. No je to radost...

Teď jak jsem to sepsal, tak se mi zdá, že toho zase tak moc nepřibylo. Ten scénář mi dal fakt zabrat, strávil jsem na něm spoustu letošního času, a implementace věcí šla tedy trochu stranou. Cardhalie si vyžádá ještě hodně naší krve. Doufám jen, že nám mezitím někdo nezruší kompatibilitu v operačních systémech s naším prostředím a že to ve finále nebudeme muset celé přepisovat. To už bych se asi opravdu definitivně zbláznil...

Abych nezapomněl, 23.10.2015 bylo 10. výročí zahájení vývoje Cardhalie. Kdo by to byl řekl, sám jsem si to uvědomil až asi 14 dnů poté. Ani nevím, jestli je to důvod k oslavám, je to spíše ostuda. Přešli jsme to mlčky, nikdo z týmu se o tom raději ani nezmínil.

Takže Vám tedy přeji vše nejlepší do dalšího roku stráveného na této planetě. Letos to nebylo zase tak špatné, ale jistě se mnou budete souhlasit, mohlo by to být i lepší.
<<

TravinTheOverlord

User avatar

Posts: 1

Joined: 11 Feb 2013, 02:07

Unread post 31 Dec 2015, 22:52

Re: Ror 2015 - práce na obsahu úspěšně začaly...

Jupijej! I po těch letech ve mně vzbudí jakákoliv zmínka o pokroku velkou radost :) vývoj Cardhalie 2 sleduji od osmé třídy základní školy, nyní jsem v maturitním ročníku a stále se těším čím dál víc. Ovšem klidně si ještě pár let počkám, jen ať je to skvělé! Keep it up! a šťastný nový rok všem vývojářům a fanouškům!
<<

tarhiel

User avatar

Posts: 19

Joined: 21 Jun 2009, 01:42

Unread post 31 Jan 2016, 01:33

Re: Ror 2015 - práce na obsahu úspěšně začaly...

No, to mohlo, ale z toho, čo čítam, mám radosť :)

Verím, že scenár dal zabrať a chválim, že si si na ňom dal záležať - len táto informácia samotná mi úplne rozžiarila deň, a to som sa ju dozvedel dneska! :D

Z toho, čo si písal, predpokladám, že programovanie ako také je hotové, teraz je na rade otpimalizácia (?) a samotné "vytváranie" príbehu - teda pretavenie scenára do hrateľnej podoby - a presne na túto fázu som čakal celých 6 rokov, odkedy som dohral jednotku :) Takže som veľmi rád, že je tu.

A s ktorými operačnými systémami bude Cardhalia 2 kompatibilná?
Je mi jasné, že s Win 7 určite (ten mám), no bude aj s 8, 8.1 a Win 10? Možno s Macom a Linuxom?

A ako to bude s anglickou verziou tentoraz?
V jednom článku z pred pár rokov si spomínal, že pracujete na anglickom aj českom preklade simultánne, je to pravda?
"In fear I headed this way and that, I had a taste of blood and chocolate in my mind, one as hateful as the other..." Herman Hesse, Steppen Wolf
<<

s.a.y

User avatar

.: The Creator :.

Posts: 175

Joined: 20 Jan 2008, 18:46

Unread post 01 Feb 2016, 13:53

Re: Ror 2015 - práce na obsahu úspěšně začaly...

Teď to bude hlavně o kreslení grafiky, vyrábění nestvůr a předmětů, stavbě levelů a psaní dialogů. Z programování pořád chybí pár minoritních věcí, hlavně dopsat zbývající třetinu kouzel a také pár věcí kolem povolání barda.

C2 bude jistě chodit pod windows 7 a nevidím důvod, proč by neměla chodit i pod 8 či 8.1. Ve windows 10 jsem to nikdy nezkoušel spustit, takže kdo ví? Mac a Linux budou mít nativně smůlu, neboť C2 běží na platformě DirectX. Ale přes emulátory by to mělo jít pustit i tam.

Překlad do angličtiny bude, jen ještě nevím, jak to tentokrát uchopím. Nejspíš v prvopočátku vyjde zatím česká verze a anglická dodatečně. Dříve jsme na obou verzích pracovali současně, ale dialogy budou na tento přístup příliš rozsáhlé. Budu se soustředit především na korektnost české verze, angličtina by v této fázi do toho vnášela chaos. Ale uvidíme...

Return to .: Vývoj

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.